Kindercoaching

Kindercoaching is voor kinderen van 6 tot en met 11 jaar, hierbij is het belangrijk dat ouder en kind samen aanwezig zijn. Kindercoaching is meer gericht op speloefeningen (sociale situaties, gedrag) en cognitieve ontwikkeling (denken, taal, oplossen), waarbij ik ook mindfulness (bewustzijn, focus, rust) inzet.

Een kind ontwikkelt zich in het begin stadium van denken als het 6 jaar is, daarvoor was het vooral bezig met visualiseren, fantasie en spelen met knuffels of speelgoed nog belangrijk. Nu begint jouw kind op school te denken, lezen, schrijven, rekenen. Dit is nogal wat wij van een kind vragen en dat gaat niet zonder slag of stoot. Daar komen sociale veranderingen en emoties bij kijken. Hoe ga jij als ouder daarmee om en hoe gaat jouw kind daarmee om. Iedereen reageert daar anders op en ontwikkelt zich daarin op een eigen tempo. Bij kindercoaching vindt ik belangrijk dat de ouder aanwezig is om het kind daarbij te ondersteunen door samen de oefeningen te doen en te praten over hun ontwikkeling. Daarbij neem ik mee dat de meeste kinderen nog gehecht zijn aan hun ouders. Dit zorgt er ook voor dat de sociaal-emotionele band (spiegel) sterk is. Deze tijd vraagt gewoon veel van ouders en ik breng graag jou en jouw kind terug in een liefdevolle verbinding, waarin het kind weer kan stralen in zijn eigen kracht.

Jouw kind leert nieuwe vaardigheden en zijn kwaliteiten te ontdekken en opnieuw in te zetten om vanuit zijn eigen controle weer bij zich zelf te komen en in zijn kracht te staan. De spel en mindfulness oefeningen helpen daarbij en houden het leuk en uitdagend voor jouw kind.

Ingewikkelde situaties 

Bijvoorbeeld: pesten, ziekte of overlijden familielid, echtscheiding, uitbreiding gezin, verhuizing, moeite met concentratie, moeite met vrienden maken, of lasthebber van groeps- of prestatiedruk.   

Gedrag wat afwijkt

Bijvoorbeeld: agressie, woede, liegen, boosheid, asociaal gedrag of verdriet.

Vervelende gevoelens

Bijvoorbeeld: schaamte, verlegenheid, (faal)angst, heimwee en onzekerheid. 

Negatieve gedachten 

Bijvoorbeeld: somberheid, onzeker zijn. ik ben niet goed genoeg’, ‘niemand vindt me aardig’ of ‘mijn mening doet er niet toe’.

Tegenslagen in ontwikkeling

Bijvoorbeeld: Piekeren, moeilijk inslapen of eten, leerproblemen of hechtingsproblemen.  

Lichamelijke klachten 

Bijvoorbeeld: buik- of hoofdpijn, vermoeidheid, niet lekker in het lichaam zitten (niet geaard zijn). 

Steeds worden de hulpvraag, kwaliteiten en mogelijkheden van het kind bij de begeleiding als uitgangspunt genomen. Kijk voor meer informatie op Online-coaching (intake, consult, afspraak maken en tarief).